reklama

Advent ako tehotenstvo

Mám problém s Vianocami. Úplne vážne to hovorím. Neviem sa na ne nejako zvlášť duchovne pripraviť. Hlavne neviem prekonať tú ich rozprávkovosť, ligotavosť a detinskosť. Veľkú noc chápem. Teda – aspoň veľakrát si to pri písaní divadelných scenárov namýšľam. Utrpenie, smrť, zmŕtvychvstanie – to sú veľké, vážne veci, nad ktorými sa dá celkom pekne pofilozofovať. Majú v sebe dramatický náboj. Ale Vianoce? Pôrod v maštali? Čo s tým mám akože...? Asi som úplne neschopná, necitlivá, neženská... Nedojme ma hocičo. A tak si hovorím, že je to asi tým, že nemám deti. Ani po ôsmich rokoch manželstva. Preto som sa rozhodla, že si tento advent skúsim užiť ako svoje tehotenstvo. Tridsaťdeväť týždňov koncentrovaných do malého adventného kruhu so štyroma sviecami. Bude to asi veľmi intenzívne...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Tak poďme na to. Prvé vytúžené prekvapenie - počatie. Počatie Ježiša vo mne... Nuž... A čo bude nasledovať? Mala by som si najprv urobiť nejaký zoznam. Tehuľky tak robia - čo ich čaká, na čo nemajú zabudnúť, kedy treba ísť na kontrolu a kedy napríklad cvičiť...

Neviem, či môj zoznam bude mať nejakú logiku:

- Precítiť tú radostnú novinu.

- Rozprávať sa s ním úplne bytostne, veď sa zrazu stane neoddeliteľnou súčasťou mojej osoby.

- Vnímať jeho pohyby, jeho chvenie vo mne.

- Báť sa o neho.

- Dávať pozor na všetko, čo mu môže ublížiť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

- Byť opatrná, citlivá, ale nie precitlivená... a odolná voči nepríjemným vonkajším podnetom.

- Obmedziť niektoré svoje aktivity.

- Zbytočne sa nerozčuľovať.

- Chodiť s ním na prechádzky a meniť sa. Nielen veľkosť šiat. A vytešovať sa, ako rastie.

- Dávať sa mu - len nech mu nič nechýba...

- Prežívať to očakávanie spoločne v rodine, s manželom a ďalšími blízkymi.

- A neskrývať sa. Nemám čo tajiť. Že čakám Ježiša...? Že sa pripravujem na pôrod? Raz to skrátka príde. A bude to aj bolieť, viem.

Je úžasné, že ma ktosi poctil takouto dôverou. Vynosiť Ježiša... Aké je to namáhavé a náročné! Zodpovedné. A krásne, predovšetkým.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Budem mu spievať uspávanky, budem netrpezlivo čakať a naštudujem si všetky dostupné príručky o tom očakávanom Dieťati.

Len si neviem predstaviť, čo povie lekár na ultrazvuku... Spozná ho?

Katarína Pirohová

Katarína Pirohová

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som obyčajná žena a manželka, ktorá žasne rovnako nad svetom techniky ako nad biochemickými poučkami. Pretože ani jednému z toho nerozumiem. Trochu rozumiem kráse života a milujem divadlo. Ako divák alebo aj z tej druhej strany. A som si celkom istá, že Boh ma má veľmi rád. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu